در مقالات و كتابهاي فارسي و عربي ، معرفي ابن خلدون اين ماده در واقع حاوي مطالب بسيار عميقي در زمينه مباحث نظري و فلسفي تاريخ و جامعه مدني / جامعه بشري است و گفته مي شود از آن نوع منحصر به فرد و قابل تأمل است ، اما بديهي است كه آن و ديگران …
ابن خلدون كتابي به نام مقدمه ندارد! https://online-mag.ir/2021/04/ابن-خلدون-كتابي-به-نام-مقدمه-ندارد/ مجله آنلاين Sun, 25 Apr 2021 05:37:37 0000 مجله همگاني https://online-mag.ir/2021/04/ابن-خلدون-كتابي-به-نام-مقدمه-ندارد/ در مقالات و كتابهاي فارسي و عربي ، معرفي ابن خلدون اين ماده در واقع حاوي مطالب بسيار عميقي در زمينه مباحث نظري و فلسفي تاريخ و جامعه مدني / جامعه بشري است و گفته مي شود از آن نوع منحصر به فرد و قابل تأمل است ، اما بديهي است كه آن و ديگران …
در مقالات و كتابهاي فارسي و عربي ، معرفي ابن خلدون اين ماده در واقع حاوي مطالب بسيار عميقي در زمينه مباحث نظري و فلسفي تاريخ و جامعه مدني / جامعه بشري است و گفته مي شود از آن نوع منحصر به فرد و قابل تأمل است ، اما بديهي است كه آن و ديگران است. وجود ندارد ، بنابراين ، در گروه منتقدان و محققان به عنوان منتقد چنان شكاف وجود دارد كه ابن خلدون با مدل پيشنهادي مغايرت دارد ، اما در واقع او اساساً يك كتاب عنوان بود مقدمه ندارد.
نمي دانم بعضي از كتاب ها چه زماني خواهد بود درس اين يك كتاب مستقل شد و چه كسي اولين بار آن را نامگذاري كرد مقدمه قرائت شد ، اما مسلماً ابن خلدون ، كه قصد ارائه بحث مقدماتي را نداشت ، از آن نام نبرد.
در حقيقت ، ابن خلدون (متوفي 808) كتابي با عنوان طولاني نوشت. درس ها و مبل هاي زمانه اعراب ، پارس ها ، بربرها و آن زمان كه بيشترين اقتدار را داشتند و اخبار(نگاه كنيد به: العبر ، بيروت ، داراحيا-التراث ، ج 1 ، ص 7) پس از ذكر مقدمه ، يك مقدمه كوتاه (صفحه 25 ، ص 9-35) چرا اشتباهات يا اشتباهاتي وجود دارد؟ توسط يك مورخ كه سه كتاب را توضيح داده و ويرايش كرده است.
1. اولين كتاب در طبيعت توسعه انساني و تأثير آن است.
2. كتاب دوم از زمان ايجاد آن تا زمان نويسنده آن در عرب نيوز و عصر و دولت آنيعني آغاز قرن 9.
كتاب سوم در مورد 3. تاريخ بربر در شمال آفريقا ، يعني تاريك و قبيله اي است.. البته پايان اين مجموعه زندگي نامه وي است.
آنچه امروز ناميده مي شود مقدمه او مشهور است ، با او آمد مقدمه، مقدمه و اولين كتاب درسبه اين معنا كه ماهيت كتاب هاي شهرنشيني به گفته ابن خلدون ، اين خود كتاب است ، با هويت مستقل و نگراني ها و رويكردهاي ويژه ، همراه با دو كتاب ديگر ، و هدف اصلي او از نوشتن آن ايجاد دانش مستقل است. علم شهرسازي وي فكر كرد كه مي توان از آن به عنوان پايه اي براي علم تاريخ استفاده كرد ، بنابراين نمي توان و نبايد آن را مقدمه دانست. درس شمرده خواهد شد.
بنابراين آنچه ناميده مي شود معرفي ابن خلدون مشهور است كه است يك اشتباه جدي است كه نبايد در جامعه علمي ناديده گرفته شود.
اگر متن را دوست داريد ، لطفاً در انتشار آن كمك كنيد.