چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳
۵ بازديد

به گزارش خبرگزاري آنلاين ، انجمن ملي باستان شناسي در نامه اي به ضرغامي وزير ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي گفت: كه ني ما به آن افتخار مي كنيم و از آن آگاهي داريم. بياييد به طور مختصر در مورد ميراث فرهنگي ملي و سرمايه هاي متمدن صحبت كنيم. همانطور كه اشاره كرديد …

توازني ماندگار در پيكره وزارت ميراث فرهنگي پديد آوريد – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://online-mag.ir/2021/09/توازني-ماندگار-در-پيكره-وزارت-ميراث-فر/ Tue, 21 Sep 2021 04:32:03 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/09/توازني-ماندگار-در-پيكره-وزارت-ميراث-فر/ به گزارش خبرگزاري آنلاين ، انجمن ملي باستان شناسي در نامه اي به ضرغامي وزير ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي گفت: كه ني ما به آن افتخار مي كنيم و از آن آگاهي داريم. بياييد به طور مختصر در مورد ميراث فرهنگي ملي و سرمايه هاي متمدن صحبت كنيم. همانطور كه اشاره كرديد …

به گزارش خبرگزاري آنلاين ، انجمن ملي باستان شناسي در نامه اي به ضرغامي وزير ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي گفت: كه ني ما به آن افتخار مي كنيم و از آن آگاهي داريم. بياييد به طور مختصر در مورد ميراث فرهنگي ملي و سرمايه هاي متمدن صحبت كنيم. همانطور كه اشاره كرديد ، ميراث فرهنگي عاملي است كه هويت مردم را تقويت مي كند و تا كنون استان حياط خلوت بوده است. دولت اين زخم تصميمات غيركارشناسانه و ترجيح رهبران سياسي براي ورود تصادفي به اين منطقه است.

شفاف سازي كرديد ، گوش داديد و به اين باور رسيديد كه تا حدودي مي دانيد كه چه وظيفه اي به شما محول شده است و مي توانيد با نگراني ها و مسائلي در اين زمينه بحث و گفتگو كنيد. رفت بياييد راهي پيدا كنيم. جناب آقاي زروگامي ، تجربه كاري شما در زمينه فرهنگ امروز يك ماموريت تاريخي را به شما محول كرده است.

حفاظت و معرفي ويژگي هاي فرهنگي ملي امروز فرصتي ارزشمند براي شماست كه با قدرداني ، آگاهي ، برنامه ريزي و تدبير با آن برخورد كنيد. در برنامه و سخنراني شما بين توجه به ميراث فرهنگي و برنامه منظم مطالعه و حفاظت از بناهاي تاريخي فاصله وجود دارد.

شما به طور كلي از شرايط سخت اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي كشور ناراضي هستيد و به احتمال زياد حرفه اي و شركت هاي بيمه مشاغل به طور معمول ، آگاه و عموماً از شما خواسته مي شود كه با متخصصان آگاه بخوانيد ، مشورت ، مشاوره ، برنامه ريزي و همكاري كنيد. هر كجا.از محيط مديريت و تصميم گيري آخرين لحظه آن را دور نگه داريد ، در غير اين صورت تغيير نمي كند.

تغييرات ناگزير به برنامه و قدرت ماهر نياز دارند و ريخته گري تاريخ انقضا دارد. از تصميمات عجولانه و غيرحرفه اي خودداري كنيد و خواهان برنامه اي جامع و جذاب باشيد. انداز آينده ميراث فرهنگي و متمدن ايران را فراهم مي كند. اين خير شما و خير كشور است. اگر كارشناسان تاريخ و فرهنگ با شما بودند ، اشتباهات داستان احتمالاً در صحن علني پارلمان اتفاق نمي افتاد.

جناب آقاي زروگامي ، اساس گردشگري در اين كشور ميراث فرهنگي و طبيعي است و ژانر گردشگري ايران عمدتاً فرهنگي و تاريخي است.انتظار مي رود از كساني كه ارزش و جايگاه فرهنگ و ميراث فرهنگي را مي دانند بين آنها تعادل پايدار و دست يافتني وجود داشته باشد. بسته بندي كننده شما يك وزارتخانه ايجاد كرديد تا مانند گذشته از اين عدم تعادل رنج نبريد. تا كنون ، برخي از اين عدم تعادل را بهانه اي براي عدم برخورد با هر يك از اجزاي آن مي دانند.

آقاي ضرغامي ، مي دانيد كه ميراث فرهنگي محدود به تپه ها ، بناها و موزه هاي باستاني نيست. ميراث فرهنگي ناملموس ، مناسك و مناسك ، تجربيات مديريت و حكمراني ، انديشمندان و دانشمندان ، الگوهاي رفتاري و زيستي ، هنر و بسياري از عناصر فرهنگي ديگر همه متمدن ، فكري و رفتاري نياكان ما هستند. اين بخشي از ميراث است. اميدواريم ديدگاه شما نسبت به ميراث فرهنگي به دليل موقعيت و علايق پايدار شما دقيق تر و جامع تر باشد. آخرين لحظه راهكارهايي را براي آسيب هاي فرهنگي و غير فرهنگي ملي با نظرات كارشناسان اين حوزه بيابيد. ميراث فرهنگي ممكن است نه تنها به دانش و آگاهي ، بلكه به اقتصاد و ديپلماسي نيز مرتبط باشد. متأسفانه ميراث فرهنگي و گردشگري به طور كامل توسط دولت به طور كامل تعريف و توضيح داده نشده است و قابليت هاي آنها در بن بست است.

آيا فردي بهتر از وزير فرهنگ ، ميراث و گردشگري مي تواند به چنين شناختي منجر شود؟ با مراجع تقليد ، شوراهاي نظارتي ، شوراها ، به ويژه مراكز تحقيقاتي آنها ، موسسات خيريه موقوفه ، ساير نهادهاي بالادستي و حتي شوراهاي شهر و روستا با ديدگاه هاي م effectiveثر در حفاظت از ميراث فرهنگي و تمدني كشور. ارتباط م effectiveثر برقرار كنيد. تا كنون ، اين ويژگي ها جدي گرفته نشده است و بايد از آنها استفاده كرد.

زروگامي عزيز ، ميراث فرهنگ و تمدن اين كشور در دهه هاي اخير به دليل وجود نهادهاي موازي به شدت آسيب ديده است. بسياري از بناهاي تاريخي متعلق به وزارتخانه ها مانند خانه هاي سالمندان ، بانك ها ، موسسات نظامي ، دادگستري و دانشگاه ها وجود دارد و تحت نظارت وزارتخانه ها نيستند. شانس. فرصت آزمايش و خطا در اين زمينه وجود دارد و احتياط لازم است. ميراث فرهنگ كشور بايد چابك ، يكپارچه و كارآمد باشد كه به تلاش هايي مانند شما نياز دارد.

آقاي ضرغامي ، ميراث فرهنگي يك مانع يا ضد توسعه نيست ، اما اين مديريت است كه توسعه و ميراث فرهنگي را ادغام مي كند. متأسفانه قلب ما پر از درد ناشي از نابودي ميراث فرهنگي و معنوي كشورمان و به نام توسعه ، توسعه و آباداني شهرها و روستاهاي كشورمان است.تجربيات تاريخي و موفق كشورهايي را كه در مسير توسعه بوده اند و آنچه اتفاق افتاده است مطالعه كنيد ميراث فرهنگ كشور ما با رفتن به ديدن وسعت و عمق فاجعه مورد ارزيابي قرار گرفت.نظرات آنها مطلوب است ، برخلاف قديمي هايي كه در اين زمينه عمل مي كردند و به سخنان و ديدگاه هاي متخصصان و انديشمندان پشت مي كردند. وقوع بيا ، نگاه كن و لذت ببر! ميراث ايجاد جريان قوي و پايدار فرهنگ ملي.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.